Címlap

Elérhetőségek

Szemes György

gyorgy.szemes@gmail.com

+36/30/43-55-101

+36/70/39-59-007

+36/88/325-928

Web: http://www.szemesteam.hu
Videóink: http://youtube.com/bemergyuri

AJÁNDÉKAINK

Kedves Látogatónk!

Szeretné ingyenesen kipróbálni a BEMER-t?

Információk, tapasztalatok érdeklik?

KÉT értékes AJÁNDÉK is azonnal az Öné ha most regisztrál!

Köszönjük!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Gyógytorna Veszprémben a BEMER kezelőhelyen

Gyógytorna lehetőséggel bővült szolgáltatásaink sora.

Schlakker Anna gyógytornász segítségével hetente többször is végezheti gyógytorna gyakorlatait prevenciós vagy regenerációs jelleggel a BEMER kezelőhelyen, a délutáni órákban.

Anna 2015-ben szerezte diplomáját a Pécsi Tudományegyetemen gyógytornász szakirányon. Főállásban a Veszprém Megyei Csolnoky Ferenc Kórházban dolgozik nap mint nap, ahol a lehetőségeinek köszönhetően a gyógytorna majdnem összes szakterületén sikerült tapasztalatot szereznie.

A gyógytornát ajánljuk a BEMER terápia kiegészítéseként, prevencióra-egészségmegőrzésre, valamint kimondottan javallott az alábbi esetekben:

  • Artériás, illetve vénás érbetegségek esetén a vérkeringés javítására;
  • Az izomzat- és csontrendszer krónikus degeneratív megbetegedésében enyhíti a fájdalmat, javítja a mobilitást;
  • Krónikus derékfájásnál a fájdalom csökkenését, megszűnését lehet elérni az izmok megerősítésével, a gerinc mobilizációjával és a BEMER mikrocirkulációt javító hatásával;
  • Gerincsérv esetén fizioterápiával érhetünk el gyógyulást (műtét nélkül), melyben a BEMER indirekt módon segíti a sérv visszahúzódását;
  • Neurológiai betegségekben (pl: Sclerosis Multiplex), a gyógyszeres kezelések mellett, az izomerősítő, illetve a balance gyakorlatok nyújtanak tartósan állapotmegőrző, -javító megoldást;
  • Krónikus fáradságnál, ahol nincs szervi eltérés, a BEMER és a mozgás együttes vitalizáló hatása segíthet a gyógyulásban;

A GYÓGYTORNA SZEREPE A PREVENCIÓBAN

1, MENOPAUSA IDEJÉN

A menopausa nem csak a havi vérzés abbamaradásával jár együtt, hanem több más, látszólag különböző tünetet is maga után von, melyekhez hozzátartoznak a mozgásszervrendszerben történő változások is.

Ebben az időszakban a mozgás számos testi és pszichikai probléma megoldásához járul hozzá.
A heti több alkalmas, rendszeres torna hatására javul mind a csontok, mind a kardiovaszkuláris rendszer állapota.

A hangulati zavarok, depresszió ellen a relaxációs technikák nyújtanak segítséget. A csontállomány csökkenése felgyorsul a menopausa idején, azonban a korán elkezdett célzott fizikai aktivitással csökkenteni lehet a csontritkulás mértékét.

Mivel a menopausa befolyással van az izmok állapotára, ezért kifejezetten tanácsos a gátizmok erősítése ebben az időszakban, amivel elkerülhető lesz számos probléma az intim területeken.
Az anyagcsere lelassulásával az elhízás esélye megnő, amit csak rendszeres mozgással és helyes táplálkozással lehet kordában tartani.

2, IDŐSKORBAN

A kor előrehaladtával a test minden egyes pontja öregebbé válik, így a belső szervek, a kardiorespiratikus rendszer és a mozgásszervrendszer sem marad fiatal.

A rendszeres fizikai aktivitás csökkenti a betegségek számát és meghosszabbítja az aktív élettartamot. Egyre gyakoribbá válnak az egyensúlyi problémák, melyet a vérnyomás ingadozása, a látás romlása, az izom-ideg kapcsolat gyengesége és az egyensúlyozó szervünk nem megfelelő működése okoz. Ennek következménye az esés, mely a testi problémák mellett pszichés gondokat is okoz (pl.: elzárkózás, félelem az újabb eséstől).

Mindez megelőzhető a testmozgással, az állóképesség fejlesztésével és egyensúlygyakorlatokkal.
Mindemellett csökkenti a stresszt, javítja a hangulatot, az alvás minőségét, növeli az energiát, és csökkenti az izoláció, elmagányosodás esélyét.

3, ÜLŐMUNKÁBAN

A tartós ülőmunkát végzőknek sok mindenre érdemes odafigyelniük, hogy elkerüljék a krónikus hátfájást, melyet a gerinc és az őt körülvevő lágyrészek különböző megbetegedései okoznak (pl.: gerincsérv).

Mindezt viszont meg lehet előzni egy megfelelő szék kiválasztásával, továbbá érdemes óránként szüneteket beiktatni egy kevés mozgással. Valamint a munka után bármi féle mozgással.

4, SPORTSÉRÜLÉSEK ESETÉN

Az alkalmi, vagy szezonális sportok gyakran járnak sérülésekkel, ugyanis a mozgásszervrendszerünk nincs felkészítve az adott sportág sajátosságaira. Ilyen például a síelés, ahol az alsóvégtagi izmok megerősítése mellett az állóképesség fejlesztése is nagyon fontos annak érdekében, hogy elkerüljünk egy nagyobb sérülést, mely több hetes-hónapos gyógyulást igényel.

Egy másik példa a strandröplabda. A homokban való játék egy másfajta, sokkalta instabilabb felszínt jelent, melyhez az izmoknak és a szalagoknak erősebb stabilitást kell nyújtaniuk, mint a hétköznapi tevékenységekben.

Ha nem tudunk előtte felkészülni fizikálisan, a sportolás előtt közvetlen a bemelegítés mindenképpen szükséges, hogy felkészítsük az ízületeinket, izmainak, szalagjainkat, kötőszöveteinket arra, hogy most egy megerőltetőbb tevékenységet kell végezniük.
Hiszen ahogy reggel sem könnyű egyből kipattanni az ágyból, úgy a mozgásszervrendszerünk sem képes az egész napos nyugalom után hirtelen „felkelni”.